“Nie pozwolimy na szkalowanie dobrego imienia Związku”.
Wyrok Sądu Okregowego

0
443
Sąd nakazał Telewizji Polskiej opublikowanie sprostowania dotyczącego wizyty Piotra Dudy, przewodniczącego KK u protestujących w marcu 2014 r. przed Sejmem rodziców dzieci niepełnosprawnych.
 
Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał redaktorowi naczelnemu Telewizji Polskiej S.A. Tomaszowi Sandykowi opublikowanie w audycji informacyjnej „Panorama” sprostowania o następującej treści: „Podana przez Hannę Lis w programie „Panorama” z dnia 24 marca 2014 roku informacja, że Pan Piotr Duda <<dołączył do korowodu polityków pielgrzymujących do matek>> jest nieścisła. W rzeczywistości Pan Piotr Duda wziął udział w spotkaniu na wyraźne zaproszenie i w związku z prośbą rodziców o pomoc i interwencję”.
 
– Cieszę się z tego wyroku, choć mam świadomość, że niewielu dzisiaj pamięta o co chodziło – mówi przewodniczący KK –  Jedno jest pewne. Nie pozwolimy nikomu na szkalowanie dobrego imienia Związku i ten wyrok niech będzie dla wszystkich ostrzeżeniem.
 
Przypomnijmy – rok temu szef Związku pojawił się wśród protestujących w Sejmie opiekunów niepełnosprawnych dzieci, na ich zaproszenie, udzielając im w imieniu “Solidarności” niezbędnego wsparcia, zarówno materialnego jak i eksperckiego. Przeczytasz o tym TUTAJ. Wszyscy dziennikarze relacjonujący ten protest doskonale wiedzieli, jaki charakter ma wizyta szefa Związku, a mimo to prowadząca wiadomości Panoramy Hanna Lis w komentarzu do materiału filmowego określiła tę wizytę jako wykorzystywanie protestu do własnych politycznych celów Piotra Dudy.
źródło:www.solidarnosc.org.pl/